20090703

It is all about the moolah

Here's what I have been thinking. I think about a lot of things actually but this is one of it. I seem to be taken for granted of by people. Let it be friends or relatives or some other randomn people. Especially in the money department. Not to sound cocky but I know I have money. But FYI, it's not even mine. It never is. So please do not take advantage of me and my parents's money. I don't even have enough for myself. I don't mind spending for friends once in a while because I like it. Some extra cash to spend for friends is not a crime. Because I truly believe that giving is better than receiving. But when I'm the only one who does the giving, what is left for me? Aku tak pernah merasa apa-apa pun. I am not calculative. But don't I deserve to be treated as equally as all other teenagers?

Janganlah fikir aku bayar dulu kemudian kau fikir kau tak perlu bayar balik. Kau fikir aku ada duit, kau tak kisah bila aku bayar, dan aku tak perasan. I'm not the kind to ask people for money but doesn't mean when I keep quiet, you can just walk away and leave me hanging. Aku tak pernah senyap aja bila aku tahu aku dah tumpang orang atau guna duit dia dulu atau tahu memang dia nak belanja aku. Aku tanya balik dan hulur duit. At least ask or offer to share. I'm not even asking for much. Mana adab? Mana sifat rasa serba salah pakai duit orang? Tak tahu malu ke? Bila dah pakai duit orang, senyap aja jalan melulu. Aku bukan berkira. Tak terfikir pun nak berkira. Tapi sakit hati bila orang pijak kepala. Sudah-sudah lah. Bila aku tak keluarkan duit, cakap aku kedekut. Bila aku hulur duit, pijak kepala aku.

I think I have had enough. I am sick of spending my money on other people's nonsense. Lepas ni jangan nak marah kalau aku minta duit. Sebelum ini, all I ask is just a piece of 'Thank you' or trying to offer to pay me back. Aku bukan kisah kalau kau takda duit. Tapi cakaplah. Itu aja. It's the thought that counts fuckface. That's all I have ever asked for. Tapi sekadar kalau kau pura-pura tanya tapi hasrat kau sebenarnya tak mahu bayar balik, kau boleh pergi mati. I'm not saying this only for one. But also you, you, you and you. No more Mr. nice guy bitch.

4 comments:

psychokiddo said...

woaaa. i ke ? i ade utang u tak ? nantih i baya balik! *risau nie, gigit kuku jari dan kaki*

Anbreen,Aziz said...

bahahahaha. siapa yang cerita pasal hutang plak ni. hahaha. fyi, no. u tak hutang i apa2. i think. nuhhhh. hutang u langsai. LOL. 'along' nih. hahaha.

Ferdows said...

I ke? Risau gak ni. Sambil gigit kuku Kiki (kucing I)
Hahah

Anbreen,Aziz said...

Bahahahahahaha. Bengong lah korang ni. Perlu ke nak duk gigit kuku (tak kira lah kuku kaki or kuku Kiki). LOL. and FYI, no. Not u ppl.